بورس با پرداخت مالیات۹.۱ هزار میلیاردی در صدر ایستاد اما کمترین بازدهی را داشت! طبق آمار سازمان امور مالیاتی: بورس با پرداخت مالیات۹.۱ هزار میلیاردی در صدر ایستاد اما کمترین بازدهی را داشت!

۱۴۰۳/۰۱/۱۸
 بورس با پرداخت مالیات۹.۱ هزار میلیاردی در صدر ایستاد اما کمترین بازدهی را داشت!  طبق آمار سازمان امور مالیاتی: بورس با پرداخت مالیات۹.۱ هزار میلیاردی در صدر ایستاد اما کمترین بازدهی را داشت!

بازدهی سال گذشته بورس فقط ۱۲ درصد بود اما با مالیات ۹.۱ هزار میلیارد تومانی نقل‌ و انتقال سهام ، بیشترین مالیات را پرداخت کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازدهی سال گذشته بورس با وجود ریسک های متعدد و نوسانات گاه عجیب و حواشی متعدد درحالی تنها ۱۲ درصد بود که این بازار نسبت به دیگر بازارها، کمترین سود را نصیب سهامداران کرد اما از لحاظ پرداخت مالیات در صدر همه بازارها و گروه ها ایستاد!

براساس این گزارش، طبق آمار ۱۱ ماه سال گذشته سازمان امور مالیاتی، مالیات نقل‌ و انتقال سهام در بورس حدود ۹.۱ هزار میلیارد تومان، مالیات سیگار ۸.۴ هزار میلیارد تومان، نقل‌ و انتقال املاک ۶ هزار میلیارد تومان، درآمد عوارض خروج ۲ هزار میلیارد تومان، مالیات خودروهای گران‌ قیمت ۱.۵ هزار میلیارد تومان، مالیات واحدهای مسکونی گران‌ قیمت ۴۳ میلیارد تومان و مالیات خانه‌های خالی ۴ میلیارد تومان بود.

گرچه دولت ها در جهان برای تضمین سلامتی جامعه مالیات سنگینی برای مصرف سیگار وضع می‌کنند اما مقایسه درآمد مالیاتی دولت از سیگار در ایران با نقل‌ و انتقال املاک نشان می‌دهد، دولت هیچ ابزار تنظیم‌گری در بازار ملک ندارد و همین موضوع موجب جولان تقاضاهای سرمایه‌ای و سفته‌بازی در این بازار شده است.

بورس کالامعاملات آنلاین اکسیرمعاملات آنلاین قدیممعاملات آفلاینسهام عدالت